mamamya

Sunday 16 November 2008

Time goes By..


I've receive offer from UIA for Master in Management.. hmmm agak fening lah.. fening.. nak amik ke idak.. Sebenarnya ake apply jugak utk Unitar which is fully paid by the ministry of defence... So just bwk diri je la.. tapi UIA ni kena byr sendiri..huhuhuhu.. and kalau amik nie jawabnya takleh nak transfer memana dah selagi tak habis.. my hubby planning nya akan balik next year and kitaorg dijangka akan berpindah nun jauh disebelah gunung Kinabalu..(hehehehehe jauh ke?) Rasanya takde la aku nak dok jejauh lagi dah.. Dah penat Lelah tired and what so ever menjadi married bachelor yg menguruskan anak-anak dan hidup sendirian.. (Wah..mcm la org x lalui apa yg aku lalui nie..hehehe) so kebarangkalian utk aku amik UNITAR adalah 90%.. tapi masalahnya ialah.. keputusan dpt ke idak, lambat lagi bln feb 09. buatnya aku tak dpt.. Hah..tak ke yang dikendong berciciran, yang dikejar tak dapat?.. fenin la..fenin... Nanti la aku pikir..
Hmmmm pejam celik..pejam celik.. aku dah nak amik master.. rasa baru je aku amik degree.. lama tuh.. 6 tahun aku betapa kat USM tu.. mengkayakan USM..(hehehe). mcm-mcm onak duri dan ranjau yg aku lalui utk habiskan degree aku tu.. semua masalah ada.. rumahtangga, kerja, mental toture, sarat mengandung dan mcm-mcm lagi.. Tapi Alhamdullah.. akhirnya habis la jugak..Mcm org tua-tua kata la.. Dimana ada kemahuan.. disitu ada jalan.. org kata disebalik wanita yg berjaya (cewahhh berjaya ke aku? berjayala ngabiskan duit laki aku byr yuran..hehehe) berdiri seorang lelaki... (Pweewettt) Laki aku nie memang very supportive..(walaupun pernah la sekali buat taik hehehe) dia dok suruh aku study..study.. baru je aku habis degree dah suh aku amik Master.. kasi la gua rest dulu..(hehehe love u).. tapi bila pikir-pikir..tengah momentum belajar ada lagi baik la aku terus jer.. kalau boleh sampai PHD (Permanent Head Damaged)pun apa salahnya.. janji akun taknak keluar duit aku sendiri..(hehehe boleh ker?)apa-apa lain kali la aku pikir..
Last friday mya baru je abis tahun pertama kat kindergarden.. cepat betul masa berlalu...esok-esok dah masuk skolah rendah..lepas tu masuk sek menengah..lepas tu masuk U (InsyaAllah) lepas tu keje..lepas tu dah nak kawin... alamak..dah makin tua aku.. diam tak diam aku dah lalui apa yang mak bapak aku lalui..(WAAAAAAAAAAAAAAA DAH TUAAAAAAAAAAAAAAAA) sekejap je kan.. masa berlalu.. Semoga waktu yang kita lalui memberi 1001 manfaat untuk kehidupan kita pada masa hadapan..InsyaAllah..

Tua Mengejar Kita

Ingatkah semua
Hari tua pasti menjelma
Detik waktu yang laju
Pantasnya tak akan menunggu

Begitu usia
Makin hari makin meninggi
Siang malam berganti
Yang pergi tak berulang sekali lagi

Begitu cepat putaran masa
Terkadang tanpa pun kita sedar
Siapa yang lebih bersedia
Dialah yang selesa

Tua mengejar
Pasti tiba masanya
Kau merasa
Hidup tak segagah
Waktu remaja
Di mana tenaga
Menyala-nyala
Di hari tua
Makin terpadam semua

Tua mengejar di mana kau berada
Tak berbeza semua kan merasa
Itu hakikat tak bisa hindari
Walau seinci bersihkan diri
Sebelum terlewat nanti

Hey kawan semua
Aku cuma memberi pesan
Andai cukup bekalan
Tak mungkin kita kehausan

Usahlah menunggu
Uban memutih di rambutmu
Cepat-cepat berilmu
Semoga tak menuju di jalan buntu

No comments: