mamamya

Monday 17 November 2008

Cerita ceriti cerutu

Adoi.. esok ku duty..agak mental la.. jgn la ada kes2 mengong-mengong macam last week.. Tak larat aku nak jadi ustazah ke hape ke memberi ceramah.. sedangkan diri sendiri pun tak betoi.. adoiii..
Yang sekolah anak aku pun tak reti-reti nak kasi bebudak cuti ke haper ntah.. dibantainya soh sekolah sampai 12 dec.. tak meroyan ke aku? Graduation day LAST WEEK! examnya esok.. NTAH.. aku pong dok pahe... Bayar mahal nie... ribu2.. sistem mcm taik..aiyooo.. :). Tadi selepas aku membelit kononnya amik anak sekolah (Sebab van sekolah sengal nak ikut waktu sekolah org lain yang dah start cuti minggu nie.. so terpaksala aku menghantar dan mengambil anak ku sendiri).. Aku pun singgah la kat sekolah mengaji Quran.. nasib baik dia terima anak ku yg baru berumur 3 tahun itu.. last2 sekali aku pun selit dan suara perlahannya..Kalau emak dia yg nak belajar tajwid mcm mana? boleh ka? Dengan suara yang selamba ustazah tu berkata "HAaa baguih la kalau nak belajar.. kita ada class bla..bla..bla..." aku pun terus cut short.. Saya register sekarang jgk dengan anak dengan mak sekali.. (Biasa la bila dah tua2 nie byk sgt benda2 hiboran nie..agak lupa la tajwid2..so kena la brush up balik.. tak salahkan..
So next week gi belajar ngaji mcm dulu2kan jalan kaki..(kot2 dapat pahala lebih sikit) pegi ngaji kawan ngan anak aku.. hehehehe.... Tercapai la jgk hasratku nak belajar tajwid tua-tua nie..
Mudah-mudahan dibuka lagi hatiku yang hitam ke arah yang lebih baik.. InsyaAllah...
hehehehe..okie dokie..chiaw

No comments: